diumenge, 1 de gener del 2017

Rodó al forn (cocció a baixa temperatura)

Abans de tallar-lo acabat de sortir del forn.
Ingredients
Tall rodó
200 g de ceba de Figueres
Un parell de pastenagues
200 g de tomàquet madur
1 carabassó
1 cabeça d'alls
1 pell de taronja
1 branca de canyella
1 got de vi ranci
800 g de patates
80 g de llard
1 branca de romaní
Oli, sal i pebre
1 l de brou

Preparació
Salpebrem el rodó i el saltem en una cassola amb oli abundant. Quan ja el tinguem daurat pertot arreu, el retirem i sofregim en el mateix oli la ceba, les pastanagues i el porro tallats en juliana, la cabeça d'alls (jo l'he posada sencera amb un tall en cada gra), la branca de canyella i la pell de taronja trossejada. En acabat, afegim el tomàquet picat a la cassola i deixem que es faci uns minuts més.

Ara, retornem el rodó a la cassola, hi afegim el vi i el brou, salpebrem i posem la cassola al forn a 80º durant 10 hores girant la carn cada dues hores.

Cap al fina de la cosa, en una paella freda amb el llard i romaní posem les patates tallades en rodelles més aviat gruixudes salpebrades. Les cobrim amb aigua i les coem a foc suau. Hem de deixar que redueixi l'aigua i que es patates quedin daurades.

Notes
Jo no he aconseguit massa color amb les patates, però han quedat prou bé i són un bons substitut del pa.

Els qui em coneixen ja deuen haver suposat que no he pogut resistir les 10 hores de forn... i tenen raó. Vaig començar a la nit, però després de les primeres dues hores, vaig deixar el forn en marxa dues hores més (a 100º) i de bon matí he reprès la cocció. Al final han estat unes vuit hores, les darreres sis amb el forn a 100º i crec que amb la meitat amb una mica més de temperatura haguéssim tingut prou. I les verdures de l'acompanyament, com gairebé sempre, han estat les que tenia a la nevera.

La recepta que vaig trobar deia això de les 10 hores i vaig voler provar.

El rodó el vaig comprar a l'Esclat i venia embolicat amb bacó i farcit amb un porro.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada