dilluns, 8 de febrer del 2021

Pasta amb salsitxes i cervesa

Ingredients
Pasta
Salsitxa o botifarra
Ceba i all
50 g de mantega
Cervesa
1 cullerada de Maizena
Oli, sal i pebre
Una branqueta de romani (o herbes per a aromatitzar)

Elaboració
Retirem la pell de les salsitxes, les esmicolem i les posem a coure a la paella amb un raig d'oli. Quan tinguem la carn daurada i feta, la retirem i la reservem. Afegim a la paella la mantega i, quan s'hagi desfet sense que agafi color, hi afegim la ceba tallada petita i l'all (o ho canviem tot per porros) i, quan la ceba comenci a estar tova, hi afegim la cervesa i deixem que s'evapori l'alcohol amb el foc baix (així, s'acaba de fer la ceba).

Quan la cervesa s'hagi reduït, passem el contingut de la paella per la batedora. Retornem la salsa i la carn a la paella i hi afegim el romaní i la Maizena dissolta amb una mica d'aigua i remenem fins que s'hi incorpori i espeseixi la salsa. Deixem que cogui uns minuts tapat. Apaguem el foc i preparem la pasta com sempre. Quan estiguem a punt de treure la pasta del foc, tornem a encendre la paella amb poc foc. Escorrem la pasta i la afegim a la paella. Remenem perquè es mescli tot bé i ja ho tindríem.

Notes
Quantitats. Som cinc, mengem molt. Hi vaig posar cinc botifarres petites, 100 g de pasta per persona, 600 ml de cervesa i vaig lligar la salsa amb iogurt enlloc de Maizena, vaig tenir por, per dissimular una mica el gust de la cervesa (no ho tornare a fer; no es notava gens l'amargor de la cervesa).

Com sempre, vaig decidir fer el plat a darrera hora i no em quedava pasta "bonica".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada