dimecres, 22 d’abril del 2020

Llom rostit amb peres

Ingredients
1 llom de porc
1 patata per persona
Mitja pera per persona
2 cebes tallades en juliana
Sal, oli, vi ranci, romani en pols, farigola en pols, pebre molt

Preparació
Salem el llom per tot arreu sense ser gasius i, després l'arrebossem amb el pebre i, per acabar, amb el romaní i la farigola. Ha de quedar com arrebossat i de color marronet, tot ben cobert.

Posem oli amb generositat a la safata i l'enfornem a uns 180º i l'anem girant perquè es dauri pertot arreu. Mentrestant, pelem i tallem les patates a rodanxes d'un dit més o menys i, en acabat, les salem i les afegim a la safata. Després, tallem les peres a quarts i els treiem el cor i les llavors i les afegim a la safata.

Jo vaig deixar el llom una hora ben bona (després de daurar-lo). Vaig afegir-hi les patates quan faltaven tres quarts i les peres, un quart després. 

Cal anar girant el llom i regant les coses amb l'oli.

La ceba la vaig posar en una paella amb oli calent (amb una mica de romaní per donar aroma) i la vaig deixar fer tapada amb molt poc foc molta estona. Deu minuts abans de truere-la, vaig tirar a la paella un raig de vi ranci i vaig remenar i deixar que es consumis.

Notes
L'original de la recepta el vaig veure a la sèrie de vídeos "Receptes de guarda" de la FEEC sobre cuina als refugis. El cuiner feia el plat a la paella i deixava el llom molt cru per dins (un quart d'hora de foc, més o menys). Vaig pensar que a casa meva no se'l menjarien i que si el feia al forn amb més temps la cosa aniria millor. Un encert.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada