
2 rovells d'ou
50 g de sucre
400 g de nata per muntar
150 g de torró de Xixona
3 fulles de gelatina
Xarop de xocolata per guarnir
Preparació
Hem de fer un almívar una mica espès, però no gaire ("al punto de hebra", expressió que he descobert fent aquest plat. A Internet expliquen com diferenciar els almívars...).
Batem els rovells i hi anem afegint l'almívar sense deixar de batre perquè es mescli bé.
Posem en remull les fulles de gelatina en aigua freda durant 10 minuts. Passat aquest temps, les escorrem i les dissolem en 50 g de nata que haurem escalfat una mica mentre es remullava la gelatina.
Triturem el torró fins a fer-ne una crema i el mesclem amb la nata i la gelatina. Ara, afegim la crema de torró als rovells amb l'almívar removent a poc a poc amb una espàtula. En acabat, muntem la nata que ens ha quedat (ja sabeu, ben freda en un recipient net i ben fred) i l'afegim a la mescla anterior. Obtenim una mousse de torró.
Untem uns motlles petits, els omplim amb la mousse i els posem al congelador un parell d'hores. Passat aquest temps, desemmotllem amb cura les mousses i les reservem a la nevera fins al moment de servir-les. Ja tenim el semifred.
El guarniment de xocolata es pot fer fonent xocolata al microones i, amb una mànega de pastisseria, decorarem cada peça o directament amb xarop de xocolata... Jo vaig provar de fondre la xocolata i, quan la tenia fosa, vaig descobrir que he perdut la màniga de pastisseria. Resultat: la boleta de xocolata que corona una de les peces. La resta les vaig guarnir amb xarop de xocolata (sempre en tinc a la nevera per si de cas).
Notes
Amb fotos molt més boniques, l'original de la recepta el tenia al web de la Txell "Sweet, Dolç, Dulce"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada