dissabte, 15 d’abril del 2017

Ceba caramelitzada

Ingredients

Ceba
Oli
Aigua

Preparació
Tallem la ceba en juliana, la introduïm en una cassola amb l'oli i la posem tapada a foc molt baixet (80º). Tenim un got d'aigua a punt per si cal mullar la ceba.

La cosa és que la ceba vagi agafant color molt a poc a poc i que no es cremi ni s'enganxi. La podem deixar quant més temps millor. Jo la vaig tenir unes dues hores, però la recepta que vaig mirar el paio deia que l'havia tinguda nou hores al foc!

No passa res si hi posem oli de més, tindrem oli de ceba per amanir o el que vulguem...

Notes
La recepta que vaig llegir deia que la proporció era de 3 kg de ceba  i mig litre d'oli d'oliva.
Vaig fer-ne una altra recepta i va quedar molt bona. Posar la ceba a fer a poc foc amb una mica d'oli i quan ja estigui transparent, afegir-hi una cullerada de sucre i remenar fins que s'hi intrgri. En acabat, una segona cullerada i també la integrem. Quan a ceba ja és gairebé cuita, tirem a la paella 150 ml de porto en dos cops remenant i deixem que redueixi a la meitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada