dijous, 18 d’abril del 2019

Musclos a la sidra

Ingredients
Musclos
Sidra natural (sense gas, no dolça)
Aiguardent
Ceba
Julivert, crema de llet i mantega

Preparació
Hem de rentar el musclos amb aigua abundant i descartar els que ja estiguin oberts, En acabat, tallem la ceba a rodelles i la estovem amb la mantega. Quan ja la tinguem a punt, afegim a l'olla mig litre de sidra i hi aboquem els musclos. Tapem i deixem que es vagin obrint amb el vapor. La majoria dels muclos s'haurien d'obrir abans de passar deu minuts.

Buidem l'olla i filrem el líquid que ens ha quedat (la sidra, més el que han deixat anar els músclos) i el fem reduir a la meitat. Hi afegim el que ens hagi quedat de sidra en l'ampolla (aproximadament, un got petit), una copeta d'aiguardent i una mica de crema de llet que deixarem mesclar. Amb tot aixó, aconseguim un suquet més dens i blaquinós. Tornem a posar els musclos a l'olla i ho escalfem tot tapat plegat una estoneta.

Crec que aprofitaré el suc per fer una sopeta.

Nota
La crema de llet... La hi vaig afegir perquè un munt de receptes que vaig mirar ho deien. Crec que si hi tires només una miqueta (una tassa de cafè) deu fer l'efecte i no deu matar el gust de la sidra. Jo n'hi vaig tirar un gotet de vi i em va semblar massa. Potser se'n pot prescindir. Ho provaré.

Vaig comprar dos quilos de musclos per a quatre persones.

Feia anys (molts) que volia cuinar aquest plat. Des que vaig anar a la Bretanya l'estiu del 2000, però fins no fa gaire, només era jo qui menjava coses amb closca a casa. Ara, el meu fill s'hi ha afegit i ja no em sap tant de greu cuinar-les.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada