dimecres, 21 d’octubre del 2020

Crema de verdures


Ingredients
3 patates
2 branques d'api
3 pastanagues
Mitja carbassa petita (feia uns 400 g)
1 carabassó
2 cebes
3 grans d'all
Sal, pebre, comí, oli, aigua, llet, crema fresca

Preparació
Pelem les verdures i les tallem petites. En acabat, posem oli a escalfar a l'olla i les sofregim una mica. Quan ja tinguin una mica de color, hi afegim l'aigua i deixem que bullin fins a quedar toves. Les triturem i ja ho tindríem.

Notes
Vaig preparar aquest plat perquè recordava que el feia ma mare ("sopa de verdures", en deia) cada setmana. Només en recordava el color i que hi havia carbassa; per tant, una mica vaig inventar-me la cosa.
Fregir les verdures abans de fer-les bullir fa que tinguin més gust (suposo que també es pot fer escalivant-les).
Jo vaig preparar la crema amb l'olla de pressió; és a dir, només vaig posar un got d'aigua i vaig tenir la cosa bullint uns dotze minuts, una mica més del normal perquè tot estigués més tou.
Després de triturar les verdures, vaig afegir-hi una resta de crema fresca que em quedava a la nevera i un got de llet. Va quedar més suau de gust. A l'hora de servir els plats, vaig posar una mica de comí i li va donar una alegria suplementària.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada