dijous, 12 de novembre del 2020

Lassanya de carn

El farciment

Ingredients
2 cebes
2 grans d’all
2 pebrots vermells
2 pastanagues
1 branca d’api
1 carabassó
Oli, sal i pebre
Carn picada (mescla de porc i vedella)
Làmines de lassanya
Formatge ratllat
750 g de tomàquet triturat
1 got de vi blanc

Preparació
Tallem les verdures en juliana i les anem posant a estovar a la cassola. Comencem amb la ceba i l’all i anar fent. Mentre s’estoven les verdures, salpebrem la carn i, quan la verdura estigui llesta, l’afegim a la cassola. Remenem perquè s’incorporin tots els gustos i quan la carn ja tingui una mica de color, hi afegim el got de vi blanc; apugem una mica el foc i esperem que redueixi.
 
La beixamel abans de
tacar-la amb el tomàquet
En acabat, hi afegim el tomàquet i rectifiquem de sal. Deixem que vagi fent a poc foc. Mentrestant, escalfem el forn i preparem la beixamel.
 
Ara, ja toca preparar la lassanya. Aboquem tomàquet o beixamel al fons de la safata i anem fent capes: làmines de pasta, carn i beixamel. Podem fer tantes capes com ens vingui de gust. La darrera capa de pasta la cobrim amb beixamel i formatge ratllat.
 
Enfornem la safata, uns quinze minuts a 180º i, si ens ve de gust, cinc minuts més per a gratinar-la.

Notes
No he posat quantitats perquè a casa meva mengen molt. Jo vaig preparar quilo i mig de carn i me'n va sobrar mig quilo, que he guardat per fer uns macarrons.

La beixamel la vaig camuflar una mica amb salsa de tomàquet. Ja sé que és lleig, però els nens tenen una mica de mania a la beixamel. L'invent va funcionar tan bé que no tinc fotos dels plats servits. No vaig tenir temps de fer-les!






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada