dilluns, 18 de gener del 2021

Cigrons a la catalana


Ingredients
800 g de cigrons bullits
2 tomàquets madurs ratllats
2 ous durs
1 ceba trinxada
1 got de vi blanc
1/2 got d'aigua
1 grapat de panses
1 picada (pa sec, un gra d'all, ametelles i avellanes torrades, julivert, sal)

Preparació
Posem a fer els ous durs (12 minuts amb aigua bullent i sal). Mentrestant, podem fer la picada que acabarem de lligar amb uns pocs cigrons i una mica de suc del mateix pot dels cigrons.

A la paella (o a la cassola on farem els cigrons), posem a estovar la ceba trinxada (jo vaig afegir-hi una mica de fonoll perquè quan en tinc, m'agrada posar-lo als sofregits). Quan ja estigui tova, hi afegim els tomàquets. Remenem i, passats uns minuts, hi aboquem el vi. Remenem i apugem una mica el foc perquè s'evapori l'alcohol. Abaixem el foc, deixem que agafi grust tot plegat uns deu minuts i hi afegim l'aigua. Salem, remenem, esperem una estoneta i hi afegim els cigrons. Remenem i hi incorporem la picada . Deixem que bulli tot plegat uns cinc minuts. Apaguem el foc i hi afegim els ous durs ben trinxats. Remenem i ja podem servir el plat.



Notes
He trobat la recepta a Catalunyacuina.

Em passo el dia buscant receptes de cigrons que puguin agradar a la meva filla petita que els té molta mania. La idea de la cassoleta era a la recepta original. Vaig pensar que la novetat els faria més passables i sembla que la vaig encertar.

Suoposo que es pot canviar l'aigua per brou vegetal i la cosa guanyarà en gust...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada