dimarts, 26 de juliol del 2016

Risotto de salmó al cava

Ingredients
Arròs bomba
1 copa de cava
Salmó fumat
Fulles d'alfàbrega molt picades
Formatge parmesà ratllat
Sal, pebre, oli
Brou
1 ceba molt picada
La pell d'una taronja tallada molt petita

Preparació
Mentre preparem els ingredients, posem a escalfar el brou. Posem oli a la cassola on farem l'arròs i, quan estigui calent, hi aboquem la ceba i la deixem fins que quedi transparent. Després, hi afegim l'arròs i les fulles d'alfàbrega i deixem que l'arròs s'unti bé i quedi brillant. Quan ja estigui llest, hi aboquem la copa de cava i la pell de taronja i deixem que s'absorbeixi tot el líquid.

A partir d'aquí, ja és cosa de fer com sempre: anar afegint brou a mesura que se'l vagi bevent el plat fins que acabem els, aproximadament, vint minuts de cocció. Només cal tenir en compte que cal afegir el salmó a la cassola més o menys a mitja cocció.

Quan l'arròs estigui llest, afegim el parmesà i remenem. Deixem reposar el plat uns tres minuts i ja el podem servir.

Notes
Vaig fer servir brou vegetal perquè vaig pensar que el de peix o de marisc farien massa forta la presència del peix en el plat.

Vaig salar l'arròs i no calia fer-ho: entre el brou, el peix i el formatge ja fan el fet.

A la recepta que vaig llegir canviava les fulles d'alfàbrega per fulles d'espinac. Vaig pensar que l'alfàbrega aportaria més aromes al plat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada