diumenge, 7 d’agost del 2016

Coca de mató amb pomes

Ingredients
Pasta de full
1 poma
La propera vegada faré cas de la meva recepta
i quedarà molt més bonic. Ara, estava bo!
100g de mató
50 ml d'aigua
25 g de sucre
Vainilla
Sucre per cremar
1/2 full de gelatina i una mica nata líquida

Preparació
Tallem dues làmines de pasta de full d'una mida una mica més petita que el motlle individual que tinguem per muntar el pastisset i les posem al forn el temps que indiqui el paquet amb alguna cosa de pes a sobre perquè no pugin.

Per a preparar la poma, farem un almívar amb l'aigua el sucre i la vainilla. Quan arrenqui el bull, remenem, parem el foc i deixem que es refredi amb la poma tallada a daus a dins perquè s'impregnin.

Hidratem el full de gelatina i, quan ja estigui llest, el fonem al microones protegit amb una mica de nata líquida. És un puntet de microones a poca potència. En acabat, remenem i la mesclem amb el mató remenant amb una cullera perquè el mató no perdi la textura granulada.

Escorrem els daus de poma i els reservem.

Muntem el pastís. Posem una peça de pasta de full al fons del motlle, el cobrim amb daus de poma i ho tapem tot plegat amb mató. Posem l'altra peça de pasta de full i repetim l'operació, però la darrera capa de mató ha de ser una mica més prima que la primera.

En acabat, podem tirar sucre per sobre i cremar-lo.

El conservem a la nevera fins al moment de servir.

Notes
He posat els ingredients per persona.

La recepta original (de l'Esclat) deia de posar un canó de vainilla obert en l'aigua per a fer l'almívar, però jo vaig canviar una part del sucre per sucre vainillat.

La recepta original no deia res d'afegir gelatina al mató, però recordo d'un altre plat que vaig fer amb mató i em va agradar trobar que el mató oferia una mica de resistència a l'hora de mossegar.

Em vaig equivocar i vaig mesclar les pomes amb el mató. El pastís fa més maco am les pomes sobre la pasta de full i el mató coronant la peça (en els dos pisos).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada