dilluns, 8 de novembre del 2021

Niu de botifarra negra d'arròs amb ceba i bacó


Ingredients (per persona)
Un panet de viena
1 ceba petita
50 g de baco tallat a tires
100 de botifarra
Sal, oli, herbes aromàtiques, vi dolç
Vinagreta de mostassa (mostassa, oli, sal, pebre, pinyons torrats, vinagre)
Verdures de temporada

Preparació
En una paella amb una mica d'oli sofregim la ceba amb una mica d'herbes aromàtiques. Foc lent, molt lent. Quan la ceba tingui una mica de color, salem i ruixem amb el vi dolç i deiem que cogui una estona més. Sense pressa, però que no es cremi.
En una altra paella, fregim el bacó sense oli.
Obrim els panets i enbuidem la molla. Els farcim amb la ceba i el bacó i posem per sobre la botifarra pelada i tallada a rodanxes. Tapem i enfornem conc minuts a 160º.

Torrem els pinyons i preparem la vinagreta (afegirem els pinyons quan tota la resta d'ingredients ja s'hagin mesclat bé) i servim el panet envoltat per les verdures mullades amb la vinagreta.

Notes
He trobat la recepta al llibre "cuines" i he canviat algunes coses.
Crec que si es fa amb botifarra negra sense arròs la cosa també ha de quedar bé.
Verdures de temporada... Com sempre vaig pensar a fer el plat a darrera hora i vaig posar amanida i uns pebrots que vaig passar per la paella. A més, al forn ja no tenien panets de viena i vaig haver d'apanyar-me amb una barra de quart de viena que vaig tallar per la meitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada