divendres, 9 de juny del 2023

melós de cansalada amb amanida

Ingredients
Una peça de cansalada viada
Oli
Sal
Llorer
Farigola
Verdures al gust

Preparació
Es tracta de confitar la cansalada un cop l'haguem salada. Sí, s'ha de salar passant-nos de la ratlla perquè en confitar-la perdrà molta sal. L'hem de cobrir amb oli generosament i envoltar-la d'herbes i les vedures que ens sembli més adient perquè guanyi una mica de gust. La rosta no cal tocar-la; en acabat saltarà fàcilment.

Un cop tinguem l'estri preparat per anar al forn, el posem cap al centre amb escalfor a dalt i a baix. No més de 150º. Segurament, haurem de menester unes tres hores de forn (es pot fer a menys temperatura, però caldrà més forn). Es tracta que la carn es pugui tallar amb forquilla o cullera.

En acabat, filtrem l'oli i el podem guardar a la nevera per a futurs estofats.

L'acompanyament idela per a aquest plat és una ensalada fresqueta. Jo vaig preparar-ne una amb ceba al cop de puny, tomàquets i cigrons.

Vaig pelar els tomàquets i els vaig posar a macerar amb oli, grans de pebre, alguns clavells d'espècie i herbes a la nevera. A l'hora de servir el plat, vaig escórrer el tomàquet i la ceba i vaig aprofitar una mica de l'oli per amanir el plat amb els cigrons. La resta de l'oli, a la nevera per a futures amanides.

Notes
El plat el va explicar el Fermí Puig a la ràdio i el vaig fer perquè em va fer gràcia el nom "ceba al cop de puny". Es tracta de pelar la ceba, tallar-la a trossos grossers i embolicar-la amb un drap per poder fotre-li cops contra el marbre de la cuina. El drap va quedan humit i la ceba perd roentor... A Lleida l'afonyen; l'apreten i la posenen un got amb aigua per aconseguir el mateix. La meva filla va disfrutar molt amb el sistema del Fermí.

La cansalada queda molt tova, molt gustosa i no és gens pesant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada