dimarts, 27 de febrer del 2024

Crema de fonoll

Ingredients
1 porro
1 bulb de fonoll
Pebre, nou moscada, sal, oli i aigua

Preparació
Tallem el porro i el fonoll tan petit com puguem i, en una cassola amb oli, posem a ofegar el porro. Quan estigui transparent, hi incorporarem el fonoll. Salpebrem i hi afegim un pessic de nou moscada, remenem i deixem que es faci tot junt uns cinc minuts. Aleshores, cobrim les verdures amb aigua i deixem que bulli tot plegat amb la cassola tapada uns vint minuts.

Per servir, cal triturar la crema. Jo hi vaig afegir 100 ml de llet i una mica de parmesà ratllat abans de triturar la mescla.

Notes
Un dia se'm va acudir que mai havia menja crema de fonoll i que devia tenir el seu què amb aquell regust d'anís. Vaig trobar unes quantes receptes a Internet i vaig triar aquesta. La vaig seguir al peu de la lletra (la llet i el formatge són collita pròpia), però per al proper cop que la prepari, ho faré com he anotat aquí: ja no he posat el carbassó que recomanava la recepta original; crec que mata el gust del fonoll.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada