dilluns, 29 de novembre del 2021

Filet de vedella farcit

Ingredients
1 filet de vedella
Formatge de cabra
Fruita seca
250 ml de vi blanc
500 ml de brou de carn
6 cebes
1 pastanaga
1 pebrot verd
Oli, sal, pebre, maizena

Preparació
Tallem tres o quatre cebes (són per farcir la peça; és a dir, cal valorar quantes en farem servir) ben petites i les posem en una paella amb oli calent a caramelitzar: foc baix, tapades, molta estona). Mentre es fan, obrim el filet i el salpebrem. Preparem la resta del farcit: piquem la fruita seca (jo hi vaig afegir unes quantes panses) i esmicolem el formatge. Quan les cebes estiguin a punt, farcim la peça (frita seca, foratge i ceba), la recomponem i la lliguem i la posem a daurar en una cassola ampla amb oli ben calent. L'anem girant perquè agafi color per totes bandes. En acabat, la reservem. Baixem el foc i en el mateix oli estovem les cebes que queden (que hem tallat petites) i, quan estiguin llestes, hi afegim la pastanaga i el pebrot. Esperem que s'acabin d'estovar. Quan tinguem les verdures llestes, hi afegim la carn i el vi. El fem reduir amb el foc fort i la cassola destapada. Quan el vi hagi reduït a la meitat, hi aboquem el brou i, amb el foc baix i la cassola tapada, deixem que vagi fent xup-xup tot plegat uns bons tres quarts.
Quan la carn estigui llesta, la treiem i la tallem a rodanxes amb cura, i triturem la salsa que servirem a banda (com sempre, si la salsa queda massa líquida, podeu afegir-hi una mica de Maizena).

Nota
Em va quedar una mica destrossat perquè crec que em vaig passar amb el farcit i no vaig poder "reconstruir" bé la peça.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada